Händelserika dagar


Har haft två långa dagar nu idag och igår, igår var en mer annorlunda dag. Jag ska ta er genom hela resan vi gjorde. 
Vi började med att plcoka upp Jenny för att sedan åka till Värmdö (Petra plockar kort). Väl på vägen hör vi något som skjuter i bilen, det är ingen mobil, det är inte radion, vad kunde de vara? Jo de va bilen som koka! Fort som fan till en mack och där öppnnar vi huven, tittar på kylaren. En liten lastbil stannar bredvid oss, hissar ner rutan och säger " Tre tjejer och en bil, det här ser inte bra ut, behöver ni hjälp?". Självklart! Gubbgrabbarna hjälpte oss, de enda som behövdes göra va att fylla på med vatten, vilket vi faktiskt hade kunnat klara själva.. Hann bara inte göra det. Och det är med sanning, pappa är bilmeck något innanför pannbenet ska jag ju alltså ha! 

Rullar vidare och kommer till Kista, där snurrar vi seriöst runt i alla rondeller vi hittade. På väg in i ett parkeringshus märker vi att det är ett betalningsp-hus.Hur ska vi göra nu? Vänder mig om och skriker och då skriker jag verkligen BAAAAAACKAAAARÅÅÅÅÅÅÅ!!! Petra i panik backar för fullt. Var ingen stress för de va ingen bakom oss.

Ute på vägen igen efter många stopp verkar Petra trött och missar nästan en bil framför henne. Tvärnit. Kunde slutat illa men som tur var gjorde de inte de :) De va inte allt som hände men resten säger jag inte :D
Var hundvakt på kvällen till grannens hund Hugo :)

Iväg till stallet snart och rida! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0