Isabelle 5 år

Jag älskar att vara barnvakt åt min systers barn! Men man få stå ut med mycket. Hon har 5 barn men det är bara egentligen ett barn som man behöver lägga extra tid på. Hon är själv de lilla extra i familjen. Hon kryddar också gärna till sina oförväntade kommentarer.
Som idag till exempel. Sandra fick följa med och göra sällskap. Idag var en sån dag då jag behövde mina glasögon. Jag trivs jättebra i dom, men så kommer Isabelle och säger "Du ser ut som en tönt", inte för att jag tar åt mig, men ändå. Schysst liksom. TöntmosterDenise. Ful bil har jag också tydligen, även fast jag åker med mammas.

Skulle lite senare hjälpa henne med att skölja ur schampot ur håret. Hon står då beredd med duschmunstycket och jag varnar henne innan att hon får inte spruta vatten på mig. Hon förstod i alla fall att jag inte ville de. De e svårt å se vart de sprutar ut vatten nånstans på munstycket, och jag antar att hon missa hålen hon med. Så jag drar i alla fall på med full fart på vattnet och samtidigt ser jag hur hon blir nockad av vattenstrålen som flyger rakt i fejjan på henne. Kunde då inte hålla mig från att garva. Som tur va garva hon med. Kunde ju slutat illa ^^

Efter duschen skulle hon bli insmord på baksidan av benet. Och att ta fatt Isabelle är inte lätt, blev kallad de ena och de andra under jakten. Tutte är också ett av mina smeknamn har jag märkt.
Tillslut fick jag tag i henne och hade henne i knät med hennes rumpa mot mig och benen så klart. Plötsligt hör jag att någon fiser. Så jag fråga Issan "Fes du nyss?". Då vänder hon sig skitnöjd om och säger "Ja!". 5-åringars fisar luktar dom med...

Sandra var ju också med som jag nämde och hon stod snällt å kolla på medans jag jagade Issan mot tandborsten. Den här gången gick Issan på Sandra. Hon kunde nämligen se Sandras mus. Sandra hade mjukisbyxor och kunde omöjligt visa sin käraste. Men Issan kunde se igenom byxorna tydligen. Sen fick hon tänderna borstade tillslut.

Detta mina kära läsare var bara några få saker jag upplevt med Issan. Och det lär väl komma mera.
Puss å god natt ♥


Och här har vi charmtrollet själv!


Kommentarer
Postat av: A

Hahaha vilken liten djävulsunge, men en söt en! :-)

2010-10-22 @ 10:41:16
URL: http://alexandramellin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0