KÄRRINGJÄVEL

Mitt jobb när jag sitter i kassan är att se trevlig ut vara trevlig och kunnig. Ganska enkelt! (lite mer gör vi såklart) De jobbiga med att sitta i kassan i en matbutik är att man alltid får så jävla mycket skit av kunderna! (OBS! inte av alla, många är jättetrevliga!) Det är ditt fel att priset är fel! Det är ditt fel att jag glömde min vara! Det är till och med kassörskornas fel att en kund fått en p-bot! Det sista har faktiskt hänt, inte mig men Petra.
Både jag och kunden blir vid sånna här tillfällen på dåligt humör. Det är tur att man får en trevlig kund direkt efter oftast. Men vad tänker man med när man ska ge all skit till dom som bara tar betalt? RÖVEN TÄNKER DOM MED.
Idag fick jag en fantastisk kund som varit hos mig förut och klagat på att hon minsann aldrig har köpt huvudtidningen med bilagan förut. Och hon hade minsann handlat hos oss i 10 år. Kunden har alltid rätt, nej inte i detta fall. Det står till och med en skylt som säger att man inte får köpa bilagan utan huvudtidningen och det här ändrades för kanske ett år sen. Jag har ju bara blivit tillsagd till att göra mitt jobb. Kärringjävel helt enkelt... tråkigt men sant, det finns många idioter här i landet.
Jag försöker i alla fall vara trevlig när jag handlar, jag vet ju trots allt hur det är att sitta i kassan.
Deta var dagens irritationsmoment :)

Fars dag, pappa fick en stor whiskybok om whisky + en god middag :) Trevligt, trevligt :) Jenny fyller också år idag :) Grattis till henne! ♥
Annars har inget hänt förutom att jag är sjuk -,- så jag kommer nog att stanna hemma någon dag den här veckan.
Dags att läsa historia! :/
Puss å hej! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0